Monday, February 7, 2011

Lama Tak Update

Since mengandung dah create blog untuk bb tapi skang bau ader kesempatan nak update.. Ssh jugark mengandung nih tapi hasilnyer waaaaahhhh mmg bersyukur sangat..

Awal Sept 2010, aku si sahkan mengandung. Perhhh syukur alhadulillah.. Hubby bawak jumpa doctor untuk makesure aku betul2 peknen.. masa tu muka dia mmg xcited sgt.. Alhamdullilah, doctor kate aku peknen walaupun masa tu belom nampak aper2 dlm rahim. Cuma doctor kate rahim membesar, itu tanda pregnan..

Aku risau jugark kot2 doctor silap coz takder tanda aper2 mcm muntah ker.. tak penah muntah pun. cuma badan lesu and mudah lelah bila penat.

Balik raya, aku bgtau semua ahli keluarga.. wahhh suke mereka.. cucu sulong pempuan dah pregnan heheheh..

During 1st trimester, mmg hubby langsung tak kasi buat aper. banyak kawan2 dia kate tak leh wat tu ini..  so aku yg mendengar sgtla gumbira.. dari baju, rumah, kucing.. semua dia handle.. padahal dulu soh baut 3-4 kali ulang2 ckp bau buat.. syukur alhamdulillah dapat suami bernama Zulkifli Md Yatim nih.. moga kekal la dia bergitu.. amin...

11th Jan 2011 - doctor sah kan kandungan adalah baby boy. dengan pantas terus memikirkan nama nyer.. ermmm ap lagi merepek meraban la aku dah hubby.. siap beli buku tap tak jugark ade yg berkenan..  tp pada awal mmg nak letak Zackhary Ziqry.. tp maksud tak jelas la.. last2 sepakat kasi nama Muhamammad Ziqry (hubby kering adie nak petah nama dengan aku) ikut aku je la hahahaahaha.. pastu aku tambah 1 lagi Thaqif.

MUHAMMAD ZIQRY THAQIF BIN ZULKIFLI

Maksud:
Muhammad - nama Rasulluallah
Ziqry - Zikirku
Thaqif - Bijak, mudah faham

No comments:

Post a Comment